Тениските като начин на себеизразяване

Тениските с директен печат са стандартна форма на маркетинг за популярните потребителски продукти, като Кока Кола и Мики Маус, още от 70-те години на 20-ти век. Все пак, след 90-те, се е превърнало в популярна практика за компании от всякакъв мащаб да произвеждат тениски с тяхните корпоративни лога или текст като част от рекламните кампании.

След края на 80-те и особенно 90-те, тениски с имената на известни дизайнери са станали популярни. Особенно при тийнейджъри и млади възрастни. Тези дрехи позволяват на потребителите да изтъкнат вкуса си за дизайнерски марки по финансово достъпен начин, в допълнение към декоративното им приложение.

Примери за дизайнерски тениски и техния брандинг включват Келвин Клайн, ФУБУ, Ралф Лаурен и Гап. Това също включва и лика на различни рок банди, измежду други примери от поп-културата. “Лицензираните тениски” са също изключително популярни. Филмови и ТВ-тениски могат да имат образите на актьори, лога и забавни цитати. Често най-популярни са тениски, които са били носени от самите персонажи, които илюстрират. Например Бъба Гъмп от филма “Форест Гъмп” и Гласувайте За Педро от “Наполеон динамита”.

Дизайнерката Катрин Хамнет, в началото на 80-те, измислила извънредно големи по размер тениски със лозунги разпечатани в голям формат. В началото на първото деситилетие на 21-ви век се наблюдавала подновената популярност на тениските с лозунги и дизайни, които имат силна наклонност към хумор или ирония. Тенденцията само се увеличила в течение на времето, приета от знаменитости като Бритни Спиърс и Парис Хилтън, като също рефлектирала обратно върху тях (пример “Отбор Анистън”).

Политическите и социални изявления, които тениските често показвали, от началото на 21-ви век се превърнали в една от причините те да достигнат толкова дълбоко в различните нива на културата и обществото. Лозунгите, които те имали, могат да бъдат считани за обидни, шокиращи или дори порнографски от някои.

Различни и много на брой организации достигнали тренда на себеизразяване, което включва вериги и частни магазини, уеб сайтове и училища. Популярна фраза на предната част на тениските, демонстрираща тяхната собствена популярност, измежду туристите била “Аз _____ и всичко, което получих е тази скапана тениска.” Примери включват “Родителите ми отидоха до Лас Вегас и всичко, което получиха е тази скапана тениска.”

Превод: Явор Младенов
из http://en.wikipedia.org/wiki/T-shirt#Expressive_messages

[Total: 0    Average: 0/5]
Публикувано в Изкуство и забавления. Постоянна връзка.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *