Ще променят ли летният сезон сайтовете за групово пазаруване

Летният сезон чука на вратата, а сайтовете за групово пазаруване се роят като комари. По време на зимния сезон, налице бяха редица оферти за ски уикенди или цели седмици в най-големите планински курорти. Това несъмнено засилва конкуренцията, сваля цените, но същевременно прави услугите по-достъпни и вероятно хотелите по-пълни.

Какво се случва обаче за летния сезон?

Той се очертава доста по-силен от предишния, най-вече заради проблемите в Египет и Тунис, които традиционно са силни туристически дестинации. За това, мнозина българи и чужденци ще пропуснат тези дестинации за своята почивка на море 2011. Това пък ще пренасочи част от тези туристи към България.

Несъмнено това ще затрудни работата на сайтовете за групово пазаруване като slon.bg, които стандартно договорят отстъпки от около 50%, като рекламират търговците, хотелиерите за своя сметка, разчитайки на комисионните от продадените ваучери и реални клиенти.

Въпреки това, интерес и за летния сезон не липса, както от страна на хотелиерите, така и от страна на клиентите. Какви са проблемите?

  • Клиентите са основно млади семейства, които търсят пакети за почивка тип „All Inclusive”.
  • Хотелите са сравнително малки или средни по големина тип „Семейни”, които не разполагат с инфраструктурата и капацитета, за да предложат подобен пакет.

В крайна сметка, пресечната точка е някъде по средата, с пакети с включена закуска, халф-борд или сходни. Конкуренцията и голямата легова база по българското черноморие определено носи надежди за възстановяване на туристическият бранш, но това, което липсва по българското черноморие са допълнителните атракции. В съседните държави, дори семейните хотели са обвързани с ресторанти, частни лодки или други забавления, които се предлагат на летуващите туристи. Това в България не се случва.

Стандартно продажбите на туристически услуги, които се извършват директно от хотелите към крайни клиенти, обикновено спират до там. Липсва идея за крос-продажби на екстри към почивките, липсват дори и рекламни материали или описания на това какво може да се прави в курортното селище или градчето.

Сайтовете на редица по-малки хотели са в плачевно състояние, а голяма част нямат и версия на английски или друг чужд език.

В този ред на мисли, предстои ни интересен туристически сезон през лятото на 2011 г., в който за пръв път ще бъдат намесени и сайтовете за колективно пазаруване.

[Total: 0    Average: 0/5]
Публикувано в Туризъм и пътувания. Постоянна връзка.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *