С увеличаването на международния трафик и все по-леснодостъпните начини да се стигне до чужда държава, голяма част от което дължим на многобройните нискотарифни авиокомпании, много летища изпитват трудност да се справят с броя хора, които трябва да обслужат. Ситуацията при най-голямото английско летище Хийтроу не е по-различна. Собствениците на институцията наскоро направиха изявление, че срещат огромни трудности при обслужването на все повече увеличаващият се поток от клиенти, както и с обработването на техните данни.
Признанието идва малко след като парламентът обяви своите намерения да изгради още едно летище по банките на р. Темза, което да поеме пътниците от югоизточните части на Англия. Дебатите, които това решение предизвика сред обществото, са повече от противоречиви. Никой не отрича, че на Лондон му трябва поне още едно летище, но самата локация на проекта не се харесва на мнозина. Тя може допълнително да утежни движението вътре в града и да предизвика колосални задръствания. Привържениците на идеята пък твърдят, че по този начин ще бъдат открити много работни места, които да запълнят зеещата дупка в британската икономика.
Ако трябва да погледнем чисто статистически на ситуацията в Хийтроу, то летището е изключително печелившо. Само за януари 2012 г. през него са преминали близо 5.2 милиона пътници, бележейки ръст от 2.3% спрямо 2011 г. Трудностите, които възникват при обслужването на клиентите, обаче, са накарали мнозина да преосмислят покупката на самолетни билети до Англия.
Азиатските бизнесмени и шефове на корпорации са заявили, че преосмислят решението си да инвестират в различни отрасли във Великобритания, поради липсата на директни и редовни полети с летищата в Лондон. Броят на пътниците от Китай, включително и тези от Хонг Конг, е паднал с 0.7% за последния месец. Отговорността за това се дължи в по-голямата си част на забавянията и неудобствата, които клиентите трябва да преживеят, за да преминат граничен контрол. А тъкмо азиатците са най-честите гости на Острова в последно време.
Хийтроу остава назад в класацията и за среден годишен ръст спрямо европейските си конкуренти във Франкфурт и Париж, които бележат напредък от 9%. За лондонския им колега цифрата е едва 3%.