Ако имате бизнес или имате намерение да продавате стоки онлайн, то вие със сигурност ще имате необходимост от собствен онлайн магазин. Разбира се имате и още една опция, която е да продавате в чужди сайтове като само добавяте стоките си там или се договаряте администраторите им да ви ги добавят, срещу определена комисиона.
Ако изберете този вариант, нека ви запозная с евентуалните минуси и плюсове за да сте наясно какво може да очаквате.
Минуси:
Като минус определено е факта, че реално вие няма да имате възможност действително да контролирате представянето си в онлайн средата.
Администраторите или управленският екип на тези сайтове и онлайн магазини по всяко едно време независещо от вас може да сменят условиятя на ползване и вие да се укажете ненужни или пък да ви спрат профила ви заради някоя нарушена кауза от споразумението за ползване на сайта.
Плюсове:
Тази опция ви спестява труда и нуждата от инвестиране на начален капитал, като по този начин избягвате какъвто и да е финансов риск за онлайн бизнеса ви. Само за сравнение за изработка на онлайн магазин (сравнително добър) според нуждите ви, разумните цени в България варират между 1500 и 4000 лв., като за по специални изисквания по функционалността на магазина, цената може да надхвърли и 8000 лв.
Като основен плюс ще добавя посещаемостта. Повечето от тези онлайн магазини имат вече определена датабаза с регистрирани потребители, както и определено количество посетители всеки ден. Иначе казано вие почти моментално може да извършите продажба, още със самото добавяне на вашите продукти.
Партньорски сайтове за продажба.
В България все още няма явно отличен такъв онлайн магазин, който да доминира с голяма посещаемост. Може да пробвате в aukro.bg, в bubahuba.com или пък направете Google търсене за ”продавай онлайн” , „партньори продажби онлайн” и съответно ще откриете, че доста разработрени онлайн магазини ще добавят артикулите ви в тяхната датабаза, срещу определена комисионна срещу продажба.
Съвети:
За да си спестите разочарование и време от участие в подобен партньорски сайт, добре е първоначално да се заинтерисувате от посещаемостта му. Можете да попитате администраторът на съответният сайт за неговата посещаемост, той би трябвало да предостави такава. В България според проведено проучване поръчано от Европейската комисия между 5-6 % от населението ни пазаруват онлайн. Казано с другу думи:На всеки 45 посетители даден сайт извършва продажба. Така приблизително сами може да преметнете колко приблизителни продажби може да очаквате от дадено участие, но също така трябва да имате наум,че освен вашите стоки, ще има и други.