Както в много отношения, така и в интернет маркетинга, ние българите сме доста назад в сравнение с другите държави. Въпреки това обаче, в последно време, рекламата в интернет набира все по-голяма популярност сред собствениците на сайтове.
Естествено, рекламата се прави с цел по-добро класиране в търсачките, а SEO оптимизацията е най-добрият избор, ако гоните такава цел. И ако процесът по SEO-то в чужбина трае между 4 и 6 месеца, то в България, собствениците на сайтове обичат да „дават зор” на оптимизаторите, които от своя страна също „юркат”, за да се ускори резултатът от SEO-то.
С пришпорването на процеса по SEO оптимизация, обаче, може да си невлечете редица проблеми – наказания от Google и дори изхвърляне от индекса, което си е едно доста тежко наказание. Освен това, някои собственици на сайтове прибягват до т. нар. черно SEO, което между другото също не убягва от зоркото око на Google, а и наказанията не закъсняват. В България конкуренцията е много по-малка, отколкото в другите държави, и това позволява да се направи качествена SEO оптимизация за по-кратък период от време.
Оптимизацията за социалните мрежи обаче не е много ефективна, тъй като тя Ви носи нетаргетиран трафик, т.е. хора, които реално не се интересуват от стоките или услугите, които предлагате.
Платената реклама понякога върши чудесна работа, тъй като, ако вземем за пример Adwords, Вашият сайт ще излиза най-отгоре преди обикновените резултати от търсенето. Рекламната кампания в Google Adwords може да бъде много печеливша стратегия. Въпреки факта, че голяма част от потребителите игнорират платените връзки, които излизат най-отгоре преди органичните резултати, за нов и неоптимизиран уеб сайт стратегията с платената реклама е отлично решение като за начало.
Освен всичко това, от изключително значение е онлайн репутацията на Вашия бизнес – ако тя е положителна, бизнесът Ви ще се развива и ще върви стремглаво нагоре, ако обаче репутацията на бизнеса Ви е отрицателна, вероятно хората няма да Ви гласуват доверие. Често, отрицателната репутация бива създавана от конкуренцията Ви, лошото е, че трябва да изразходвате средства за убеждаване на потребителите, че обвиненията са неоснователни. Когато потребителите прочетат лоши мнения относно Вашия бизнес, вероятността те да поръчат от Вас се снижава. Все пак обаче, има и хора, които не обръщат внимание на негативните мнения, но въпреки това, Вие трябва да се стремите постоянно до подобрявате своята онлайн репутация. Това ще Ви гарантира повече посетители на сайта и повече реални клиенти, ако продавате продукти или услуги.
В интернет има много информация относно онлайн репутацията и начините за нейното подобряване, трябва само да потърсите и ще получите необходимата Ви информация, повече за SEO може да намерите тук.