Преди да се започне изработката на даден сайт, се уточняват всички детайли около него и какви ще са неговите цели. Изчислява се броят на страниците, изображенията и допълнителните детайли, които ще бъдат включени в него. Ако има нужда от SEO за засилване на присъствието в Google се прави и вътрешна оптимизация на сайта.
При оптимизацията се определят ключовите думи, които ще бъдат разпределени в текста. Добавят се мета данни във всички страници, които служат за индексиране от ботовете на търсачките. Определя се къде да бъде навигацията и по какъв начин да се осъществи, създава се карта на сайта и всичко друго, което е нужно за SEO оптимизацията.
SEO оптимизацията е пряко свързана с изработката на сайта. Започва се с вътрешната оптимизация на страниците – вътрешни линкове, правилна навигация, структуриране на съдържанието, мета тагове и ключови думи.
След това се прави външна SEO оптимизация, която представлява насочване на външни линкове към сайта, които са тематични и с подходящ анкор. Без подходящи външни връзки, сайта няма да постигне добри резултати при търсенето в търсачките като Google. Ботовете претърсват всички сайтове и следят за всички връзки между тях. Те следят тематиката на сайтовете, които сочат към вашият, както и дали неговата тематика е същата като тяхната. Ако имате връзки от сайтове със същата тематика, които са правилно структурирани, това ще доведе до много голямо изтласкване на вашият сайт нагоре в резултатите при търсенето в търсачките. Освен това, от голяма важност е дали сайтовете, които имат линк към вашият, са с висок бот рейтинг. Това ще допринесе за още по-добри резултати.
Това са най-общите неща, които трябва да знаете за изработката и оптимизацията на един сайт. Съществуват още много фактори, които са определящи за неговата популяризация.