Здравето и колко важно е да се поемат витамини

Поемането на определен брой витамини играе основна роля при укрепването на организма. Особено полезни за активно спортуващите хора и за тези с крехко здраве, витамините се считат за първоизточник на вещества укрепващи и поддържащи имунната система на човек.

Разликите в различните витамини са в това,че голяма част от тях са предназначени главно за спортисти заети в бодибилдинга. Особено опасно е човек, който предварително не се консултирал със специалист да консумира подобни вещества, защото могат да навредят на здравето му. Тук искаме да се разграничим от анаболните стероиди и обикновените витамини и хранителни добавки.

Най-разпространения вид хранителна добавка са несъмнено протеините. Почти безвредни за вашето здраве, единствения проблем, до който могат да доведат е рязко повдигане на теглото в нежелани зони, ако не са добре комбинирани с нужните упражнения. Най-често от подобни добавки се възползват „прохождащите” във фитнес залата.

Друга хранителна добавка на която трябва да се обърне внимание са аминокиселините. Според техния вид, най-общо казано, те биват заменими и незаменими.  Незаменимите киселини, метионин, треонин, триптофан, левцин, изолевцин, лизин, фенилалвинин и валин е добре да бъдат приемани след усилена тренировка, защото тогава те са на изчерпване, което води до чувства на измореност в организма.

Третата и последна хранителна добавка, която ще бъде застъпена в статията е креатинът.  Креатинът се състои от комбинирането на  3 аминокиселини-аргинин, глицин и метионин. Предизвика увеличаване на енергийния резерв в мускулите, а откъде и като цяло мускулната сила на организма.  Креатинът трябва се приема по точно определен план, защото в противен случай има риск от предозировка или нарушаване на здравето. За начинаещи спортисти е препоръчително да се приема т.н. ударна доза. Това ще рече по 20-30 грама на ден в продължение на една седмица. След това се нормализира на 5-10 грама дневно.

[Total: 0    Average: 0/5]
Публикувано в Здраве. Постоянна връзка.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *