Shopping cart

Subtotal $0.00

View cartCheckout

Ниско кръвно налягане по време на бременност: Рискове и превенция

  • Home
  • Здраве
  • Ниско кръвно налягане по време на бременност: Рискове и превенция

Ниското кръвно налягане по време на бременност е често срещано явление, което може да доведе до различни здравословни проблеми както за майката, така и за бебето. По време на бременността жената претърпява значителни промени, които оказват влияние на всяка част от организма ѝ. Специалистите от Sendo споделят, че е важно да се обърне специално внимание на симптомите и рисковете, свързани с това състояние. За какво обаче трябва да внимавате?

Какви са причините за ниското кръвно по време на бременност?

Най-често се свеждат до:

 1. Хормонални промени

През първия триместър тялото на жената произвежда повече хормони, които отпускат кръвоносните съдове. Това може да доведе до спад в налягането, което обикновено се нормализира до втория триместър.

 2. Анемия

Недостатъчното количество желязо в организма може да доведе до анемия – състояние, при което кръвта не може да пренася достатъчно кислород до клетките, което може да намали кръвното налягане.

 3. Проблеми със сърдечно-съдовата система

Всяко заболяване, което засяга сърцето или кръвоносните съдове, може да предизвика ниско кръвно налягане. Например, сърдечни заболявания или разширени вени.

Какви са симптомите и има ли рискове?

Симптомите на ниското кръвно налягане могат да варират, но най-често включват замаяност, главоболие, умора и припадъци. Тези симптоми могат да бъдат особено опасни по време на бременност, защото могат да доведат до падания и наранявания.

Рисковете включват:

  1. Замайване и припадъци: рискът от падане и нараняване е висок.
  2. Недостатъчен приток на кръв към плацентата: това може да доведе до забавено развитие на плода.
  3. Сърдечно-съдови проблеми: ниските стойности може да са признак на проблеми със сърцето или кръвоносната система.

Как да се предпазите?

Ето няколко ефективни начина да се справите с ниското кръвно по време на бременност:

Хранене и течности

Поддържането на здравословна диета и достатъчен прием на течности е ключов момент от превенцията. Пийте много вода и яжте храни, богати на желязо и витамини. Хранете се често, но на малки порции, като това ще ви помогне да избегнете резките колебания в нивата на кръвната захар и кръвното налягане. Солта може да помогне за повишаване на стойностите, но не прекалявайте, за да избегнете други здравословни проблеми.

Почивка

Редовната почивка е важна за поддържане на енергиен баланс. Опитайте се да лежите на лявата си страна, за да подобрите кръвообращението към сърцето и плацентата.

Движение

Леки физически активности, като разходки или пренатална йога, могат да помогнат за поддържане на кръвното налягане в нормални граници. Избягвайте резките движения и изправяне, които могат да предизвикат замайване. Ако сте на работа или в друга ситуация, където трябва да стоите дълго, опитайте се да се движите или поне да сменяте позата си често.

Избягвайте горещи бани и сауни

Високите температури могат да разширят кръвоносните съдове и да доведат до още по-ниско налягане.

Съвети от специалисти

Следете редовно кръвното си и се консултирайте с лекар при необичайни симптоми. Редовният мониторинг и правилното хранене са ключови за здравословна бременност.

Ниското кръвно налягане по време на бременност може да бъде предизвикателство, но с правилните мерки и редовен мониторинг може да се управлява успешно. Важно е да се поддържа баланс между почивка, движение и правилно хранене, за да се осигури здравословна бременност както за майката, така и за бебето. Съобразявайте се със съветите на вашия лекар и използвайте подходящи апарати за измерване на кръвното налягане, за да сте наясно със стойностите по всяко време.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *