Прес съобщение или прес релийз се нарича един от най-ефективните удобни начини за публикуване на информация, която да поддържа хората информирани за случващото се около дадена компания или бранд. Връзката между медиите, компаниите и аудиторията е високо ценена от всеки модерен ПР специалист, търсещ повишаване популярността на компанията, за която работи.
Съществуват редица правила при публикуване на прес съобщение, които помагат на експертите в тази област да подготвят максимално добре въпросното публикуване на съобщения за пресата. В тази статия ще обърнем внимание на няколко от тях, като не претендираме, че сме изчерпали темата, а дори напротив, тъй като това е услуга, която винаги може да бъде обогатена от мислене в стил „out of the box”, което да доведе до успеха или провала на едно прес съобщение.
Ето и 8-те правила за публикуване на прессъобщение, които сме подготвили да ви споделим:
- Добавете пълен комплект информация за компанията, която предлага публикуване на съобщение за пресата. Това включва име, лого, телефон, факс, имейл и т.н.
- Спазвайте ключови елементи, характерни за всяко прес съобщение като Заглавие, Дата, Локация и т.н.
- Използвайте семпъл език, които би останал разбран от повечето хора, без да се изисква те да са технически компетентни в съответната област, в която услуги предлага вашата компания.
- Избягвайте използването на множество прилагателни. Не си мислете, че самохвалството от ваша страна няма да бъде доловено от редакторите и журналистите, които ще получат ще трябва да преценят дали да обнародват вашите прес релийзи.
- Базирайте се изцяло и само на фактите и то на доказаните такива.
- Ако сте решили да публикувате свое прес съобщение в интернет, то не се притеснявайте да добавите към него и допълнителна мултимедия под формата на презентации и видео
- Самото съдържание на един прес релийз трябва да е точно и ясно и отговарящо на фундаментални въпроси от рода на: Кой? Какво? Кога? Защо? Как?
- Нека началото на вашето прес съобщение съдържа силни и грабващи думи, за да заинтригувате хората с новината, която представяте.